Identity area
Reference code
Title
Date(s)
- 1944 - 1947 (Creation)
Level of description
Extent and medium
textuais: 23 impressos, 7 manuscritos/datiloscritos; iconográficos: 136 fotografias.
Context area
Name of creator
Biographical history
Archival history
Immediate source of acquisition or transfer
Content and structure area
Scope and content
o subgrupo é formado por artigos de jornais, alvará para realização de espetáculo artístico, correspondência, fotografias, programas de peça, folhetos e panfletos de divulgação do Grupo de Teatro Experimental.
Appraisal, destruction and scheduling
Accruals
System of arrangement
o subgrupo está dividido em 5 séries.
Conditions of access and use area
Conditions governing access
consulta livre.
Conditions governing reproduction
consulte as normas gerais de reprodução de documentos do CEDAE.
Language of material
- Brazilian Portuguese
Script of material
Language and script notes
Physical characteristics and technical requirements
Finding aids
Allied materials area
Existence and location of originals
Localização de originais: null; Localização Física: P 58 e 59, cx 10 e cx 11, \CAPABLANCA\cedae\acervo\Abilio_Pereira_de_Almeida\Fotos-APA\Pastas 1, 2 e 4 a 6.
Existence and location of copies
Related units of description
o Arquivo Público do Estado de São Paulo conta com o fundo Alfredo Mesquita.
Notes area
Alternative identifier(s)
Access points
Subject access points
Place access points
Name access points
Genre access points
Description control area
Description identifier
Institution identifier
Rules and/or conventions used
Descrição baseada em: CONSELHO INTERNACIONAL DE ARQUIVOS. ISAD (G): Norma geral internacional de descrição arquivística: segunda edição, adotada pelo Comitê de Normas de Descrição,Estocolmo, Suécia, 19-22 de setembro de 1999, versão final pelo CIA - Rio de Janeiro: Arquivo Nacional, 2001.
Status
Level of detail
Dates of creation revision deletion
16/06/2011
Language(s)
Script(s)
Sources
Archivist's note
descrição elaborada por Roberta de M. Botelho e digitada por Mariana Freitas.